Славиша Нешић

РАЗУМ Уместо медија, хуманизам уместо глобализма, рекреација уместо спорта

Рекреација / Првенство олимпијског дизања над свим оптеретним дисциплинама

Првенство олимпијског дизања над свим оптеретним дисциплинама

Људи некада имају чудне предрасуде везане за олимпијско дизање. У овом чланку можете сазнати о чему се ту ради.

 

Безбедност и повреде у олимпијском дизању

Олимпијско дизање, на супрот уобичајеном лаичком незнању и предрасудама, ако се изводи стручно и са правом мером представља најсигурнији и најбезбеднији оптеретни спорт. Студије показују да оптеретни дизачи имају 23% пријављених проблема са доњим делом леђа у односу на нормално активне људе који имају 31% пријављених проблема! Друге студије показују да оптеретни дизачи у просеку имају мање повреда од бодибилдинга или других оптеретних дисциплина.

Чак је врло занимљиво да студије показују да олимпијски дизачи имају значајно већу сигурност од повреда у поређењу и са фудбалерима, кошаркашима, рагбистима и неким другим спортистима!

 

Утицај олимпијског дизања на телесну структуру

Олимпијско дизање ангажује највећи број мишића. Ова изузетна вештина осим основних ангажује у већој мери него други спортови и мишиће стабилизаторе.

Студије показују да кардиоваскуларни систем у случају здравих рекреативаца у периоду од само 8 недеља правилног вежбања доживљава свој препород: срчани пулс у мировању смањује се 8%, чиста мишићна маса увећава се 4%, маст пада 6%, систолни притисак смањује се 4%.

Дизачи развијају значајно већу густину костију. На овај начин ризик од остеопорозе постаје занемарљиво мали. Ово је посебно значајно за женску популацију, па је опет супротно уобичајеном лаичком мишљењу тренинг олимпијског дизања врло погодан и препоручљив за слабији пол.

 

Утицај олимпијског дизања на структуру тренинга

Тренинг организован око оптеретног дизања постаје много краћи, јер олимпијско дизање замењује десетине бодибилдерских справа! На овај начин се кроз интензивирање, уз оптерећење здравног кардиоваскуларног система и правилно вежбање, замењују бесмислене бодибилдерске козметичке справе.

 

Олимпијско дизање вежба нервни систем

Олимпијски дизачи тренирају прецизан редослед снажног и експлозивног активирања нерава који побуђују највеће мишићне групе на телу као и бројне помоћне мишиће и мишићне групе. Ова племенита вештина тако потпуно превазилази примитивно и нестручно вежбање које је тако раширено у теретанама.

 

Олимпијско дизање и мотивација

У односу на бодибилдинг које захтева само знање, олимпијско дизање захтева још и вештину која подразумеве интелигенцију. На овај начин, мотивација код олимпијских дизача је значајно већа па је један од најзначајнијих проблема у рекративном вежбању решен за оне који се одлуче за ову дисциплину.

 

И коначно, још једном упозорење!

Без обзира на све горе наведене изразите предности које оптеретно дизање стављају далеко испред бодибилдинга па чак и осталих оптеретних варијатни, морам да упозорим: оптеретно дизање је пре свега за здраве људе под надзором лекара и стручног тренера.

Огроман притисак на кардиоваскуларни систем, посебно ако се неправилно или неискусно изводи, могу изазвати несвестицу, повреде срца или васкуларног система и тешке повреде различитих ткива. Према томе, закључак је јасан: олимпијско дизање је далеко озбиљнија и јача од било каквог бодибилдинга и сличних козметичких и лаичких покушаја рекреације, али зато са собом носи и много већи интелектуални и физички напор и мора се изводити под строго контролисаним условима.

1.12.2004

Региструјте се да добијете е-поштом информације о новим чланцима:
Europe, Belgrade