Славиша Нешић

РАЗУМ Уместо медија, хуманизам уместо глобализма, рекреација уместо спорта

Занати / Браварство / Прављење тракасте стоне брусилице

Предуслов за ово је да је снага вашег тоцила рецимо бар 300-400вати. Тада ћете моћи да користите брусни каиш дужине до 100цм. Такво је бар моје искуство и резултат мојих анализа. Ако код мене ради добро (а ради), радиће и код вас!

b1 womaxPocetni obr  Иако многи воле старо електрично тоцило оно је данас у већини примена превазиђено. Уместо њега, направићете тракасту стону брусилицу, која има знатно већу брзину обраде, јевтин изменљиви брусни каиш, и већу свестраност, јер омогућава како брушење меког гвожђа тако и дрвета. 

За почетак, демонтираћете оба брусна точка са преносним елементима:

 b1 womaxPripremljen obr b1 WomaxCelo obr 

Ви у ствари можете да оставите други брусни камен у функцији, и тако добијете двоструко функционалну машину, али ја сам се определио да уклоним оба камена и сву расположиву снагу искористим на брусној траци. На горњој десној слици имате изглед предње стране машине који код мене има три шрафа за монтажу носеће металне плочице рама. Код вас то може бити другачије, и ви ћете се томе наравно прилагодити у конструкцији.

Точкове сам направо од панел плоче. Имате два точка: доњи - погонски и горњи-вођени. Точкове сам реализовао лепљењем, како је видљиво на следећим сликама:

 b1 pogonskiTocakLepljenje obr

Лепљење точка

 b1 tockoviDelovi obr

Делови точка

 b1 tocakSaKuglagerom obr

Куглични лежај уграђен у точак. 

Браник сам израдио из два дела. 

b1 branikRastavljen obr  b1 branik obr 

Браници имају усеке који омогућују подешавање браника.

Монтирани браници и погонски точак:

 b1 pogonskiTocakMontiran obr

 На сликама обратите пажњу да је горе поменута носећа метална плочица рама монтирана на три шрафа машине. Потом сам на ту металну плочицу заварио металну цев (видети доње слике, цев је с предње стране), а на ту цев заварио још два квадратна профила. Носећа метална плочица има две рупе кроз које пролазе матице преко којих клизе браници и којима се ти браници фиксирају у жељеном положају. 

На металној цеви направљена је рупа и на њој су заварене две матице. Направићете дрвени точкић са завртњем, тако да ћете добити могућност фиксирања шипке у шипци: наиме дотична шипка служи као клизач за другу шипку на којој је монтиран вођени точак. На овај начин померањем клизајуће шипке отпуштате или затежете брусну траку.
b1 prednjaStranaBliska obr.b1 prednjaStrana obr

Овде имате поглед с обе стране машине.

 b1 levaStrana obr b1 desnaStranaCela obr b1 desnaStranaBliska obr

Затезање траке подешавате клизајућом шипком и померањем браника помоћу завртња:

b1 prednjiSraf obr

И добро, како све то изгледа? Погледајмо онда:

 

Региструјте се да добијете е-поштом информације о новим чланцима:
Europe, Belgrade